Syster Sol och högklackat

Det ska villigt erkännas - detta har varit en skönare helg på många sätt, än den förra. Upphetsningen har lagt sig, det fanns tid för vila och familj, och tid att fundera framåt.

Vilken riktning denna blogg ska ta är en av frågorna.
Jag har hittills skrivit omväxlande om politik och de små viktiga frågorna i vardagen. Som politiker i ett regeringsparti har jag inte samma frihet som tidigare att tycka till om allt, det vore illojalt, men ska jag släppa den politiska kommentaren helt?

Eller ska detta bli en löpande kommentar till mitt politiska liv, med givna restriktioner. Ska jag skaffa mig ett alias och bli anonym?

Något beslut finns inte än, men är det någon av er, bästa läsare, som har en åsikt, hör av er. (Helst inte du som alltid skriver att jag är en idiot.)

Lördagen tillbringade jag i Stockholm med min yngsta son och min man och en gammal god vän. Vi lorvade runt, drack kaffe, tittade på människor.
Jag köpte mitt livs första par skor med klack.

På kvällen var vi på Södra teatern och såg Syster Sol, reggae-artist, fantastisk sångare, höggravid.
Det var packat. Ingen brydde sig om oss. I publiken fanns både medelålders plus i loafers och unga pop-snören i fantasifulla kombinationer av udda plagg.

Före konserten började satt jag och kände mig gammal. Ont i ryggen, ömma fötter, tidig morgon. Att det skulle vara skönare att sitta hemma och titta på en konsert på tvn.
Sen började hon.

Rösten. Den guppande magen. Bara kvinnor på scenen, och inget mer med det.
Avslutningen med två dansare som skakade rumpor och lår, skamlöst, läckert, vackert.

Åland är underbart, men det är inte allt.

Kommentarer

  1. Fortsätt med politisk blogg. Helst så rak och ärlig som möjligt. Man kan alltid berätta hur man skulle ha gjort om man själv fick bestämma, för att sen förklara att man måste kompromissa i en koalitionsregering. En av svagheterna med förra regeringen var att man inte till alla delar vågade förhålla sig till den ekonomiska verkligheten eller andra verkliga problem. Jag tror på en rakare kommunikation med medborgarna, något som alla vinner på i längden. Orden "med givna restriktioner" antyder lite censur av sig själv.

    SvaraRadera
  2. Nina.
    Du menar att det vore "illojalt" av dig att fortsätta skriva om politik på det sätt du gjort hittills...?
    Betyder det att din politiska övertygelse inte tål att belysas nu när du har politiskt uppdrag!?
    Detta låter oerhört märkligt i mina och förhoppningsvis alla andra läsares öron, att du skulle skriva anonymt för att kunna uttrycka dina åsikter utan att vara illojal!? - Illojal mot vem? Mot din arbetsgivare? Mot valmanskåren? Mot partiet?
    Vad menar du?
    Kan du inte stå för det som du och ditt parti gått till val på eller har du ljugit om din politiska åskådning och därför måste torgföra dina egentliga åsikter under pseudonym?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tillit och strukturer

Våga satsa på outnyttjad resurs

Prata med kärlek i orden