Jobba med mig!

Jag läser Hilary Mantels bok om den franska revolutionen samtidigt som jag försöker förvandla mig från journalist till politiker. Huvudpersonerna, Danton, Robespierre, Desmoulins, Marat är alla besjälade av revolutionen och dess slagord om frihet, jämlikhet och broderskap, men de är också hänsynslösa, amoraliska och högst själviska.
Friheten gäller främst dem som har pengar, jämlikheten bara män och broderskapet, ja, bara bröder.

De talar inte med folket, utan åt det. Deras regim slutar i blodbad, och de blir själva avrättade.

Jag tror också på frihet, jämlikhet och syskonskap, men jag vill jobba på ett annat sätt.

Idag skrev jag på ett papper om att jag ska ställa upp i val.
Nu behöver jag folk som vill jobba med mig, som jag kan prata med, som kan säga vad som är viktigt, och som tror på samma saker.

Det finns inget läskigare än att blotta sig och säga att man behöver andra, men nu gör jag det i alla fall.
Alla ni därute som vill, hör av er. Bjud mig på kaffe, eller låt mig koka. Låt oss prata och låt oss jobba tillsammans.
Åland, det ska bli ännu bättre, ännu mer solidariskt, ännu varmare och ännu rödare. Inte av blod.

Vill du veta vad jag tycker, fråga?
nina.fellman@aland.net
040-8360220

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tillit och strukturer

Våga satsa på outnyttjad resurs

Prata med kärlek i orden