Super-sosse ur garderoben

Ja, här står jag nu, i Jonas Wiléns dråpliga gestaltning. Redo och villig.

Det allra roligaste med att vara involverad i en valkampanj är att träffa så många människor, från herremannen som sa "Nej, fy fan!" när han såg mig (det var ju inte roligt, men intressant), till de spontana kramarna och lyckönskningarna.
I torsdags var jag med om min första valdebatt i Ålands radio, om kommunstrukturen. Se den här: http://www.radiotv.ax/webbtv
Mitt och socialdemokraternas budskap kan sammanfattas så här:
Ålands 16 kommuner gör det svårt att behålla bärkraftighet, långsiktighet och likvärdig service till alla människor. Vi behöver jobba på att ändra strukturen, så att verksamheten blir det viktiga, inte kommungränserna. Vi tror att 3 kommuner kan vara ett rimligt mål, och vill att nästa landskapsregering ska ta sikte på det och noggrant utreda konsekvenserna av ett samgående. Och förstås, fundera på vad som händer om man gör inget alls.

Så att. Spelet är igång, och roligt är det.

Kommentarer

  1. E du villig? Oops, men ja e int! 16 kommuner e nog bra...fortsätt med det...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tillit och strukturer

Våga satsa på outnyttjad resurs

Prata med kärlek i orden