Tack Barbro.Tack Robert. Tack alla.



















Det finns två nära människor att tacka, och 416 väljare att ödmjukt förundras över.

Den första, sista och alltid är förstås min Robert.
Han sågade ut superhjältar och spikade pinnar. Han gjorde 19 valbroschyrer och tog betalt för noll. Han bara sade ja, när jag ville hoppa ut i tomma intet, säga upp mig från mitt jobb och testa något nytt.
Vi behöver inte ens prata om nerverna.

Den andra är Barbro Sundback. Hon är min hjälte.
Vilken människa hon är.
När någon skriver hennes memoarer, om hon inte slår till och gör det själv, kommer vi att förundras över den politiska resa hon gjort, alla projekt hon startat, drivit och utvecklat, samtidigt  som många tyckt att hon är en satmara till sossekäring.

Under valnatten sade hon till mig: Nu är jag nöjd. Nu har alla mina efterträdare kommit in.

Utan dig Barbro, hade ingen av oss gjort det. Vi hade inte ens försökt.

Kommentarer

  1. Stort grattis! Du kommer att göra skillnad.

    SvaraRadera
  2. Yes!!! Fyra år med sossarna, därtill en mindre, på läktaren. Kan det bli bättre?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tillit och strukturer

Våga satsa på outnyttjad resurs

Prata med kärlek i orden