Helt döv från höger

Jag hör inget på höger sida. Bokstavligen. För första gången på typ 45 år har jag drabbats av en öroninfektion, käkat penicillin, Rinexin, sprutat nässpray och svalt luft. Inget hjälper. Jag hör inte.

Tro inte att detta inte väckt munterhet.
Typ; så fort hon blir minister vänder hon dövörat till.

Dock är detta ett tillstånd som i regeringsbildningstider är besvärligt. Vad vet jag, när blivande finansminister Mats Perämaa sitter till höger om mig, om han egentligen viskar att han ska lägga ner hela högskolan, och jag bara nickar glatt.

Eller, mina självutnämnda skuggor, Harry Jansson och Runar Karlsson. Tänk om de smyger upp bakom mig och mässar "sexton kommuner, sexton kommuner, sexton kommuner" till mitt undermedvetna. Jag hör ju inget, men jag kanske tar till mig det ändå?

Eller, om mina partikamrater som vet hur det är fatt, sätter sig på vänster sida, och försäkrar att inga protester finns mot allmän tandvård åt alla. Jag hör ju bara från den sidan.

Idag när jag kom hem låg köksbordet belamrat med smulor från frukosten, böcker, bröd, mandarinskal och en katt som låg på en jacka och sov.
Susningarna i örat var som vågskvalp. Kanske det är det som är meningen. Ett lugnande nonsens.

Kommentarer

  1. Helt lysande Nina Fellman!

    Du visar att en minister inte behöver hålla hög nivå, då får ni sätta ut kursen efter det. Efter de här fyra åren kommer de "bruna" att vara i majoritet, ni kör Åland ut på främmande vatten.

    Djupt oroad väljare som håller sig anonym

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tillit och strukturer

Våga satsa på outnyttjad resurs

Prata med kärlek i orden