Hurra för Robert

Tillåt mig att skryta.

Min Robert, ständigt arbetande knäppgök, har fått Svenska dagen-pris.
Motiveringen:
"Robert Jansson är verksamhetsledare på Emmaus Åland. Han gör, med starkt personligt engagemang, en enorm social och kulturell insats, både lokalt och utanför öriket. Emmaus verksamhet genomsyras av kreativitet och positivitet och man driver ständigt olika kultur- och integrationsprojekt. Robert är en riktig humanistiskt eldsjäl som jobbar mycket bakom kulisserna och bjuder sina medmänniskor på kreativitet och kultur i många olika former."

Jag kunde inte sagt det bättre själv.

Det enda man kan klaga på, och det gör man ju inte en dag som denna, är att man kan bli lite matt av en människa som jobbar tolv timmars dagar på sitt jobb, och sen kommer hem och jobbar sex timmar till med något annat, medan man själv svullar Modern family i soffan.

Vad han ska göra med pengarna? Självklart är svaret:
-Jag ska väl hitta på något galet.

Jag är trygg i förvissningen. Ibland får helt rätt människor pris.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tillit och strukturer

Våga satsa på outnyttjad resurs

Prata med kärlek i orden