Allt. På samma plats.



Här är vi, min familj och jag. Några minuter senare går vi till svärmor och svärfar på julmiddag. Jag bär på en senapsgriljerad selleri som inte blev så god. Min äldsta son med det krulliga håret är huvudet högre än jag. Min baby-pojke i vita skjortan har fyllt femton. Världens coolaste dotter hittade julklänningen på Emmaus.  Min mellanpojke kan fnittra som ingen annan. Min man sen 32 år har skaffat sig en tatuering.
Jag, mitt i högen, kan inte förstå hur jag på detta sätt välsignats. I bakgrunden syns mitt hus. Det är varmt. Det är städat. Skåpen är fulla med mat som vi ska äta för mycket av under de kommande dagarna. Barnen ska ligga i en liten flock i vår luggslitna soffa och kasta popcorn på varann och berätta gamla skämt.
När jag lägger mig ska jag höra segerropen i det senaste spelet.
På morgonen ska jag plocka upp kuddar, filtar och godispapper.
I denna paus, allt som är gott i livet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tillit och strukturer

Våga satsa på outnyttjad resurs

Prata med kärlek i orden