När man räknar välsignelser

Saker som gjort mig glad denna vecka:

Att en av grannfruarna frågar vad hon ska plantera för blommor åt mig så att det blir fint till studentfesten.

Att det blir studentfest, min fjärde, och att alla mina käraste människor kommer.

Att ett äldre par jag träffade på poliskonserten på torsdag sa: "Vi tycker att du är så duktig. Kämpa på." Att de pratade i vi-form.

Att det är så vackert att cykla till jobbet när Slemmern ligger nymanglad och slät, och luften är som ett glas kallt vatten när man är riktigt törstig.

Att se första avsnittet av sista säsongen av Game of Thrones med min son, under fullkomlig och överenskommen tystnad.

Att se den där gården på Klinten där scillan blommar som en blå pöl varje vår.

Den simpla slutsatsen av detta: det finns två saker som är viktiga. Det andra människor betyder och det naturen ger.
Glad påsk.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tillit och strukturer

Våga satsa på outnyttjad resurs

Prata med kärlek i orden